lördag 14 april 2012

Snöig aprillördag

Det är väl svårt att inte kommentera vädret en dag som denna. 14 april och marken är täckt av snö. Jag hade tänkt gå och springa, men det blir definitivt gymmet istället. Nu har det enligt mina beräkningar snöat de sju gånger det ska, och kan med gott samvete bli vår. Kom igen nu...

Veckan gick supersnabbt, som alltid. Hade lite lugnare på jobbet, vilket var skönt men tyvärr blir man (jag) ju inte direkt mer effektiv av det, utan tvärtom. Igår mötte jag upp Frida på lunchen och åt lunch på Boqueria i nya Mood-gallerian. Mycket trevligt och gott och skönt ställe med skön puls mitt i den snygga gallerian (som dock enligt min smak hade rätt trista butiker, att inte spendera pengar var inte det minsta svårt). Vi bestämde att nästa gång blir det vin istället...

Det regnade när Johan och jag gick hem efter jobbet och det var så skönt att inte ha några planer, utan bara hämta barnen och gå hem och softa. Jag älskar dessa hemmafredagar... Vi lagade lasagne, som alla åt med god aptit och sen fick barnen popcorn framför finalen i Vi i Femman som var på Barnkanalen istället för det vanliga Amigo, och så fick de fredagströtta småkottarna krypa i säng. Johan och jag var rätt trötta också, men jag höll mig vaken genom tre avsnitt av Game of Thrones. Vi håller på att kolla första säsongen igen, nu när tvåan har kommit. Vi såg denna i somras men den håller verkligen för en titt till. Nu bara två avsnitt kvar, sen säsong två...

Idag ska jag som sagt pallra mig iväg och träna och sen hade vi tänkt att gå och storhandla. Nadia är mycket glad över snön så barnen måste väl få komma ut och leka lite. Tur att vi inte plockat undan overallerna... Ikväll ska vi på middag hos två gamla kolleger som också träffades på jobbet och är gifta och har två barn och bor på Kungsholmen. Vi har planerat detta sen jättelänge tillbaka, så det ska bli kul!

Nu ska jag ta mig i kragen och sen bylsa på mig och gå ut i snörusket. I dagens tidning står sol och 7 grader varmt, skumt.

Inga kommentarer: