söndag 15 april 2012

Lördag - snö, stök och middag

Att ta med barnen till Sats igår var kanske inte det mest genomtänkta beslutet. Men vi hade bestämt med Mia och Douglas, vilket var anledningen till att jag tog detta onödiga beslut. Dels tar det alltid hundra gånger längre tid än man tror att få på barnen kläder och komma iväg, och dels visade det sig att snön var mycket värre än det såg ut genom fönstret. Det låg en decimeter snöslask på marken och var inte plogat, och det vräkte fortfarande ned. Innan vi kommit till Sankt Eriksplan var Nadia dyngsur om fötterna eftersom gummistövlarna läckte. Jag lämnade Olivia i vagnen med Mia och sprang tillbaka med Nadia och bytte skor och strumpor. Så gav vi oss iväg igen, släpandes vagnarna i det ovänliga underlaget. Douglas fick gå eftersom vagnen knappt gick att köra med honom i, och var ledsen nästan hela vägen. Det tog ungefär dubbelt så lång tid att ta sig till Odenplan som vanligt, och jag hade med tio minuter missat tiden då man ska hämta ut biljetten till passet. När vi äntligen kom fram till Mini-Sats visade det sig dessutom vara fullt, och 40 minuters kö för att komma in. Jag som hade trott att ingen annan skulle våga sig ut i det hemska vädret...

Mia gjorde en hjälteinsats och stannade och väntade med barnen medan jag lyckades få en biljett till passet och hann med detta (även om jag missade uppvärmningen). Efter 40 minuter kom Mia och hämtade mig för att "checka in" barnen. Men då fick jag en utskällning av två sura bodybuildarpappor som tyckte att jag hade lämnat min plats i kön. Jag fräste tillbaka och lämnade in barnen, som som tur var var jätteglada att få komma in och leka. Så gick jag och körde klart mitt pass, men jag kan inte påstå att det var någon högkvalitativ träning eftersom jag kände mig lite splittrad och okoncentrerad.

Nadias strumpor och tights var dyngsura igen, så jag sprang upp till Lindex och köpte nya när jag tränat klart och väntade på Mia. Sen gick vi äntligen hem och det blev ett riktigt heldagsprojekt. Just det, som kronan på verket fick jag inte lämna tillbaka två soffkuddar på Indiska, som jag hade tänkt, eftersom de blivit blöta på vägen.. Puh!

Hem och äta, duscha och softa lite... Och sen var det iväg för att gå på middag. En supertrevlig middag följde och barnen hade så himla kul ihop. Olivia hade somnat på vägen dit så hon höll ganska länge på kvällen, men Nadia började bli jättetrött vid halv tio och lade sig på soffan och somnade... Det har jag aldrig varit med om innan, trodde inte att våra barn hade den förmågan! Olivia hängde med oss vuxna en stund, men sen ville hon gå hem så vid halv tolv gick vi hemåt och hon somnade inte förrän vi var nästan hemma. Men sov iallafall till kvart över åtta idag...










Idag ska vi fixa lite; handla, lämna recycling, tvätta lite... Och imorgon åker jag till London på kurs i några dagar, ska bli kul.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: