onsdag 4 april 2012

Saker och saker

Det finns saker som är saker, och så finns det saker som är lite mer än bara saker. Vissa saker känner man helt enkelt lite extra för. Som dessa örhängen som jag köpte på en silvermarknad i Guatemala för en massa år sen.


De har varit mina favoriter sedan dess, och idag tappade jag det ena. Det måste fastnat i min halsduk imorse och halkat ur örat. Jag tror till och med att jag vet var det hände. Så när jag gick hem från jobbet fick jag exakt i mina egna fotspår. För varje löv eller spottloska (I know...) som glänste till i solen, hoppade jag till. Jag var alldeles snurrig i huvudet när jag kom hem och äntligen tittade upp igen. Men inget örhänge. Antingen har det trampats ned i jorden, eller så har någon tagit det. Och jag är en kär sak fattigare och blir lite ledsen när jag tänker på det.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: