onsdag 18 april 2012

Londondagar

Här ligger jag på hotellrummet (med hål på strumpbyxorna) och kollar på TV-shop och äter frukost i sängen. Rätt soft! Jag kunde förstås inte sova längre än till halv sju varken igår eller idag...




När jag kom i måndags kväll, efter en häftig inflygning över staden där jag nästan trodde att planet skulle toucha de högsta tornen, checkade jag in på hotellet och gick sen för att möta upp min kusin Lollo som bor här. Jag skippade tunnelbanan och gick med hjälp av karta istället. Kallt och blåsig, men en härlig känsla att vara på liten mini-resa. Jag älskar storstäder!




Heldag kurs igår då, där vi fick lära oss om olika kommunikationsstilar och hur vi ska använda dem på kunder som har annan stil än vi, för bästa kommunikation. Kort beskrivet!

Vi satt nere i ett rum utan fönster, med en lunch bestående av baconmacka, pommes frites och chips, så när vi var klara halv sex var jag rätt slut i skallen... Jag slog följe med två franska kolleger och gick ut på stan. I efterhand borde jag nog gått själv, för vi gick fel och det blev lite struligt när vi skulle hitta en affär som den ena tjejen ville gå till och klockan blev mycket och vi hade inte ätit. Jag hann iallafall köpa två söta pyjamasar på Gap så jag inte kommer hem tomhänt till mina små flickor.

Nu sista kursdagen och sen heeem. Mysigt med en liten resa dock och kul att se vårt Londonkontor och för första gången träffa kolleger som jag pratar med varje dag.




St Paul's Cathedral


Ösregn och kallt, men lite vårigt iallafall...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: