måndag 23 april 2012

Pannkakor

Känner mig som en riktig helyllemorsa där jag efter middagen står vid spisen och steker pannkakor till morgondagens dagisutflykt. Läste i någon mammatidning nån gång om stressade småbarnsföräldrar som hastade till affären och köpte färdiga pannkakor och sen hade ångest över alla andra duktiga föräldrar som gjort egna. Märkligt, tyckte jag... Hur vet man vad andra har i matsäcken, och framförallt, vem bryr sig?! Jag skulle inte köpa färdiga, älskar pankisar och tycker att de är rätt skoj att steka. Dessutom ivrigt påhejad av mina småtjejer som jag imponerade på genom att vända pannkakorna i luften. Men sen satte tiggarna igång och ville inte sluta trots att de fick dela på tre pankisar och dessutom precis ätit middag. Nu läggdags och så hoppas vi på att pappan kommer hem från jobbet snart, han jobbar sent idag.






- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: