söndag 1 april 2012

Helgen

Helgen kom och helgen gick. Igår var det träning för mig på förmiddagen och sen softade vi lite hemma medan snöblandat regn vräkte ned utanför. Strax före två gick Johan och lämnade Nadia till Emilia och hennes mamma, de skulle åka till Dieselverkstan och gå på teater. Under tiden gick vi andra och handlade och dessutom köpte vi en cykel till Nadia på Blocket. Sen väntade vi in henne med att fika på Waynes och gissa om hon blev glad när hon sen kom och fick sin cykel..


Vi tog med den upp i lägenheten för att skruva på stödhjulen och sen lekte barnen med den där cykeln i flera timmar. Vi var lite toleranta där första kvällen, men nu har den fått flytta ned till cykelstället på gatan.

Sen var det dags för mig att piffa för att gå på tjejmiddag hos Malin. Nedan bild är under Earth Hour. Vi hade en supertrevlig kväll med god mat, men när tjejerna vid halv ett började snacka om att dra ut på stan, då kände jag mig helt nöjd med att åka hem. Kändes som att jag liksom lämnat Stureplan bakom mig, kände sug efter tjejhäng, men inte efter högludd innekrog, och kan aldrig låta bli att tänka på konsekvenserna. Trist och moget kanske, men jag kan inte påstå att jag ångrade mig idag... Hade ändå huvudvärk större delen av dagen.




Johan tog ut barnen för att cykla och jag passade på att storstäda hemma, eftersom jag tydligen misstagit mig på städerskans vecka. Det var välbehövligt och skönt att gno lite. Sen kom Johan tillbaka med barnen men stack nästan direkt iväg igen till Allsvenskepremiären och bussmottagning av spelarna, och allt vad det var. Barnen och jag softade lite och fikade lite med Karin som kom över, och sen stack vi iväg till Söder, för att gå på Johns ettårskalas.

Två små tjejer i Marias fina och mycket praktiska benvärmare. Perfekt en kylig dag för barn som avskyr överdragsbyxor... Nadia har blivit så duktig på att klara sig utan vagn och det är sååå skönt att bara ha en vanlig vagn.


Tre små tjejer väntar på tårta...


Ettåringen fick lite hjälp av pappa Jens att blåsa, hurra hurra hurra hurra!


Fika leka fika leka leka leka...


På hemväg!

Och nu har vi precis intagit middag. En fräsch sallad...


Världens godaste klyftpotatisar...


Och så en helstekt entrecote och svampsås på det. Nu läggdags för småkorvarna och en mamma som lääääääängtar till horisontalläge.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: