onsdag 27 januari 2010

Trött

Trött, trött, trött är dagens ledord. Och snö. Hur kan det vara snöstorm igen?! Nu får det räcka... Det är också just vad jag skulle vilja säga till min äldsta dotter. Enough! Hon genomför någon form av föräldrarterror nattetid just nu. Somnar utan problem på kvällen, trött efter dagis, men vaknar mitt i natten, VANSINNIG. Bara vrålar "jag vill komma neeeeeeeeeeeeer" men det spelar ingen roll om hon är uppe eller nere, i sängen eller på golvet, hon är bara okontaktbart arg och vet nog inte själv vad hon vill. Två nätter i rad har hon fått somna om i vår säng, men vägrar komma till ro innan hon fått välling. Det känns som att vi är tillbaka till bebisstadiet igen, men det är ändå bra att hon plötsligt kan somna i vår säng, och vad sjutton gör man inte för att få sova lite...

Sen är allt frid och fröjd till ungefär klockan sju, när hon vaknar igen. Sju är ju nästan sovmorgon för oss, så det klagar jag inte över, men att vakna av ytterligare ett raseriutbrott... Detta ålande lilla hala skrikmonster som helst av allt vill ligga på golvet och sparka fötterna så att grannarna måste vända sig i frustration i sina sängar. Jag börjar på allvar oroa mig för att de ska ringa socialen...

Olivia, hon passar ju på att ta sovmorgon när Nadia är som argast. Ironiskt nog, för det innebär väl att vi aldrig kommer att få sova. När Nadia kommit ur detta (må det gå snabbt), blir det väl Olivias tur att konstra. Gäääääääääääsp.

.

.

1 kommentar:

Vive la France! sa...

stackars er!!! hoppas verkligen att det gar over fort, fort. det ar inte ok! jag borjar bli orolig over sommarens studiobokning ;-). nae, tills dess ska det val anda ha ordnat sig!