tisdag 26 januari 2010

Glass

Det här med att jobba kommer inte att vara fördelaktigt för min figur. Dels sitter jag mer på en dag än vad jag sammanlagt tidigare gjorde på en vecka, och dels har vi ett glassproblem. Vi har Hemglass som kund och får beställa hur mycket glass som helst. Gratis. Och den där jäkla frysen står precis där jag sitter.

Vi fick leverans härom dagen och jag och min kollega som beställt glassen gick ned och hämtade upp nio kassar var. Mina armar var långa som en apas när vi fyllt frysen till bredden, och jag var tvungen att pusta ut med inte en, utan två glassar. Idag har jag också ätit två. Jag älskar glass. Tur att vi har gym på jobbet, men det kommer krävas ungefär varannan dag för att kompensera för detta glassintag.

2 kommentarer:

Elin sa...

Huh, där gäller det att ha karaktär... Kan ni inte sätta lås eller nåt?!

Anonym sa...

Vaaaa?????
Varför har du inte berättat det här tidigare, på fredag är det jag som kommer upp på en smakbit.
Mary Cruse