torsdag 28 januari 2010

Dining out

Igår kväll var det middag med Hanna, Cissi och Sara. Jag var trött som en gnu efter den jobbiga natten innan, men bet ihop. Ville verkligen inte ställa in när alla för en gångs skull kunde precis samma dag. Och jag vet ju att man aldrig ångrar sig när man har trevligt.

Så Johan och jag lade Olivia och sen pussade jag de tre hejdå och pep iväg bort till Kungsholmen där vi sågs på Mäster Anders. Kött, pommes och bea. Mmmmmm. Och trevligt sällskap förstås! Och ett glas överprissatt vin till det... Min strategi nu när jag inte dricker så ofta är att köpa gott vin men det är tydligen inte alltid dyrt är lika med bra. 130 kr för ett ganska litet glas Côte de Rhone var lite magstarkt, insåg jag i efterhand, för det var verkligen inget speciellt.


Preggo-sidan...


..och vi som kunde njöt av vin till maten . Skål!

Kom hem vid halv elva och kröp till kojs. En ganska okej natt följde, helt utan raseriutbrott! Dock måste vi nog sätta på spjälskyddet på Nadias säng igen, för hon tappar ned napparna på golvet hela tiden och blir jättearg när hon inte har en napp i handen och en i vardera hand. Även Olivia tappar nappar nattetid och jag kan inte fatta att de inte kan stoppa i dem själva, det som går så bra på dagarna... Istället får stackars Johan springa... Inga bråk imorse heller och vilken skillnad det är med harmoni på morgonen (även om den snabbt bröts när jag skulle brottas med all nyfallen snö och en vagn med alldeles för små hjul). Men nu hoppas vi på att bättre nätter ska följa framöver!

.

Inga kommentarer: