fredag 15 januari 2010

Olivias framsteg


Stackars andrabarnet. Medan vi registrerade och rapporterade om Nadias minsta lilla framsteg i princip i samma ögonblick som det hände, inser jag att Olivias framsteg passerar i princip obemärkta på internet...

När hon fyllde nio månader råkade jag läsa ett gammalt blogginlägg med en summering av vad Nadia kunde i samma ålder. Så snabbt som sjutton övade jag Olivia i att klappa händerna (fast det kunde hon ju redan, men nu på uppmaning) och vinka. Hon är ju snabb så hon lärde sig utan problem. "Göra prutt" fick bli Nadias grej, så det hoppade vi över. Säga "Titta" har vi inte riktigt övat på men hon sa det till Pia en gång.

Däremot kan jag meddela att hon nu tagit sina första steg! Hon tog det första redan för några veckor sen och nu tar hon ett steg lite då och då och blir allt stadigare. Igår kom jag på att vi ju kan använda gåvagnen så den racade hon iväg med tills Nadia snodde den... Johan får öva på dagtid!
.

Inga kommentarer: