onsdag 6 januari 2010

Ingen vidare natt...

Jag skulle nog varit mindre kaxig igår, för natten som följde var inget kul. Från att ha sovit hela nätter nästan varje natt ganska länge, har Nadia nu börjat vakna massor och blir dessutom så arg när man lämnar rummet. Inatt kom hon upp massor av gånger, väckte Olivia med sina skrik och allt var tidvis aningen kaotiskt. Det var visserligen Johans natt, men vi behövdes båda två och ibland fick jag gå in för att lugna också. Halv sex bestämde sig Nadia för att det var färdigsovet men efter lite välling i vår säng ville hon gå och lägga sig i sin säng igen och sov en halvtimme till. Men däremellan hann förstås inte jag somna.

Jag vet inte varför våra barn inte gillar att sova i vår säng. Alla andra barn verkar ju älska att sova i föräldrarnas säng, men varken Olivia eller Nadia kommer någonsin till ro hos oss. Visserligen rätt skönt att få ha sängen i fred, men ibland vore det mysigt och lite praktiskt.

Hoppas nu att detta ska gå lite bättre framöver, men det är verkligen en annan stress när barnen väcker varandra. Det var någonting jag aldrig kände förrän vi fick två barn. Nu ska jag strax väcka Johan och få sova lite själv. Skönt.
.

Inga kommentarer: