måndag 31 augusti 2009

Prylar


Jag är ju ingen direkt materialist och vet förstås som alla andra att lycka inte går att köpa för pengar och allt sånt. Men jag måste ändå erkänna att små roliga prylar piggar upp lite i vardagen. I synnerhet om de är gratis! Idag fick jag i posten en mycket efterlängtad älg. Ytterligare ett erkännande är att jag klipper ut små märken från blöjpaketen och skickar in i speciella kuvert för att samla poäng.. Pinsamt va?! Dessa har hittills resulterat i en pyjamas för Nadia som hon nu snart vuxit i, och så äntligen denna älg! 1800 poäng är väl typ (räknar...) 18 blöjpaket (okej, det var visst enkel matematik. Jag är bra på språk jag), men det är ju en enkel match med två små bajssprutor i familjen. Så 18 blöjpaket senare fick jag äntligen trycka på Köp-knappen och få hem denna finurliga älg som både pinglar och har massa bitringar och horn man kan stoppa i munnen. Oj vad Olivia ska ha kul med den! Fast det lär väl bli Nadia som leker med den, som allt annat jag köpt till Olivia...


Och så dessutom fick jag av Elin idag en liten behändig mixer som de inte fick plats med i sitt nya kök. Så nu kan jag mixa puréer med lite ny energi. Plus att jag köpte en fin och mjuk tröja till Olivia för halva priset. Ah, dessa prylar. Det var allt från Material Girl för idag. Nu ska jag äta lite lunch medan Oliven sover och sen bär det iväg för att hämta Nadia. Det är sköna dagar, men de går fruktansvärt fort...


.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag erkänner! Samlade alla koder jag kom över (hade iofs inte brist på sysselsättning då men vill jag ha gratispryttlar så ...). Bästa erbjudanderna var när Otto var bebbe. Då fick vi JÄTTEFINA Fischer-Prize lekaker (stort dockhus, bongård osv) för koderna. Men de tog bort det ganska fort ...

Julia sa...

Nä brist på sysselsättning handlar det väl sällan om.. :-) Jag gick totalt igång på det du skrev om Fischer Prize-grejerna, hade också samlat massor då! Haha.