torsdag 13 augusti 2009

För att jag tycker att det både är kul att läsa och skriva listor!

Snodde denna från en blogg jag läser:

Du heter: Julia

Låt som när du är ledsen sörjer till: Har inte gjort så på mååånga år men när jag var tonåring var det "The postman song/Because I love you". Lite pinsamt nästan att erkänna...

Beroende av: Choklad, min familj och bekräftelse

Vad tror folk om dig? Jag tror att jag är ganska mycket som jag är. What you see is what you get, liksom.

Stämmer det? ...så ja isåfall.

Vad får du oftast komplimanger för? Ögon och förr rumpan. Innan den blev platt. Och min smala midja. Innan den blev osmal.

Vad säger du för att imponera på någon? Att jag rest runt ensam i Sydamerika brukar imponera på folk.

Hur imponerar man på dig? Jag gillar folk där man liksom inte får hela historien med en gång, folk som är oförutsägbara och där en massa positiva egenskaper kommer framkrypandes utan att de själva dänger dem i ansiktet på en. Förmodligen för att jag är så tvärtom själv.

Brukar du skratta för dig själv? Ja det händer.

Vad står i ditt senast inkomna SMS? "We did it! - Your new neighbors"

Var bor du? Vasastan

Trivs du där? Ja, mycket bra

Äger du några Converse? Ja men bara ett par, i svart skinn. Som jag aldrig använder eftersom jag tycker att cons är skitsnygga på alla utom mig.

Sprit, cider, vin eller öl? Viiiiiiin. Och framförallt fin champagne.

Brukar du bli för full? Inte just nu mitt i alla bebisbestyr men gudarna (och alla i mitt umgänge) ska veta att det hänt.

Vad har du för mobiloperatör? Telia.

Är du allergisk mot något? Nej, om man inte räknar nickel.

Har du haft sex idag? Nej

Hur svarar du i mobilen? Hej eller Julia

Vem ringde du senast? Johan

Vad sa den du senast pratade med i telefonen? Att han skulle komma och möta mig och barnen vid tåget och sen äta en gourmetrulle.

Antal timmar sömn inatt: Ingen aning, alldeles för få, alldeles för uppstyckade som vanligt. Men kanske 6 totalt? Lyckligtvis funkar jag även med mindre sömn.

Sov du ensam? Nej hade både en man och en liten skrutt (tidvis) i sängen.

Brukar du komma i tid? Ja, nästan alltid. Tycker det är viktigt.

När mår du bra? Mår bra nästan jämt. Men lite extra när jag busar med Olivia och hon kiknar av skratt. Eller när Nadia kommer fram och pussar mig på axeln med ett litet smack utan att jag bett om det. Eller när min man tittar på mig och säger att han älskar mig 72600 gånger om dagen.

När blev du fotad senast? Är ju linslus så det händer ofta och på min uppmaning. Men senast var nog på festen i lördags.

Hur känner du dig nu? Toppen. Nyduschad, nytränad och nyäten.

Vanligaste färg på dina kläder: Mycket svart och rätt mycket randigt.

Vad tycker du om dina fötter? Har faktiskt alltid tyckt att jag har rätt snygga fötter och till och med fått komplimanger för dem.

Vad saknar du? Tålamod, blygsamhet och ödmjukhet. Men jag jobbar på det.

Hade du en bra kväll igår? Ja, en helt vanlig kväll med middag framför tvn med Johan och två barn som somnade helt själva.

Rakar du benen? Ja fast inte så ofta eftersom jag turligt nog är väldigt ohårig just där.

När går du oftast gå och lägga dig? Vid elva tolvtiden

Är du blyg? Inte det minsta

Sysslar du med någon idrott? Nä, men jag tränar på Sats sen 13 (!) år tillbaka... Med lite avbrott för barn, resor och annat.


Vill du hellre ha mail än brev? Inte nuförtiden men jag var en flitig brevvän förr. Mail funkar bra nu men visst är det alltid mysigt med handskrivet.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja det gör jag nog, men också att den kan svalna och att kärleken kan komma vid andra eller hundratjugofjärde ögonkastet.

Har du spytt offentligt? Oh ja. Senast på mitt bröllop. Att stå på Mariatorget i brudklänning och kräkas tillhör väl inte mina stoltaste ögonblick. Men till mitt försvar ska sägas att jag i efterhand (om än långt i efterhand) insåg att jag var gravid vid detta tillfälle.

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag? Ligga!

Är du nöjd med ditt liv? Väldigt nöjd med nuet även om jag gjort en massa dumheter som ung. Men jag är mest glad över alla mina resor och över min fina familj.

Är du bortskämd? Jag känner mig bortskämd för att mitt liv är så rikt. Men samtidigt så tycker jag att jag kämpat för allt jag har och aldrig fått någonting gratis, så jag anser mig inte vara bortskämd.

Vad gör du i morgon? Hänger i parken och hoppas på regnfritt.

Vad är det värsta du vet? Fars. Fast ännu värre är förstås krig, svält och våld. Allra värst är hemskheter mot barn.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? INGEN aning. Är det att slösa att köpa mat och blöjor?

Vad längtar du till? Nästa sommar och till vår New Yorkresa i maj. Nu närmast tills Nadia börjar dagis nästa vecka.

Vad använder du för shampoo? Dyrt frisörschampoo … Kérastaste just nu.

Vad är det finaste du fått? Mina barn och min man. Hands down.

En speciell dag du minns: Våra barns födelse och vår bröllopsdag. Förstås.

Hur gammal är du? 33 och ett halvt.

Tycker du om någon just nu? Ja, massor av fina människor som jag har turen att ha i mitt liv!

Du samlar på: Ingenting om man inte räknar alla kort, tackkort och brev som jag är helt oförmögen att kasta. Har kartongvis på vinden med sånt.

Vem ringer du när du är arg/ledsen? Johan

Vilken tid gick du upp idag? Vid sju vaknade Nadia men vi låg väl kvar en halvtimme eller så.

Har du sovit i din egna säng inatt? Japp

Har du strumpor på dig nu? Nej. Jag gillar barfota.

Är det okej att gråta? Såklart

När grät du senast? Vet faktiskt inte. Inte jättelänge sen men inget jag kan minnas direkt.

Vad skulle du göra om du vann en miljon? En betydligt svårare fråga att svara på när man har två småttingar. Kanske spara dem tills vi kunde dra iväg på en riktig lyxig långresa till Sydamerika? Och betala av mitt studielån.

Bär du glasögon eller linser? Nä. Men kommer säkert att få för båda mina föräldrar har fått med åldern.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej det kan jag inte påstå. Men det är klart att det är lite extra kul att göra fynd när det är ett märke man gillar. Men jag handlar nästan aldrig nåt dyrt.

När går du upp ur sängen en helgmorgon? Alldeles för tidigt. Mina barn har inte lärt sig veckodagarna ännu.

Har du någon piercing? Öronen bara. Nu två, tidigare fler. Har också haft i naveln i min ungdom, gjorde den själv första gången.. Sen hos en piercare som sa att jag var "seg i skinnet".

Vill du gifta dig? Jag är redan gift och är väldigt nöjd med det

Vill du ha barn? Jaaa. Alltid velat. Nu har jag två och kanske blir det en tredje någon gång om jag lyckas uppbåda energin att övertala min man.

Är du bra på att laga mat? Ja, det tycker jag. Tycker att det är kul!

Är du flygrädd? Nej inte alls.

Hur vig är du? Inte särskilt.

Är du musikalisk? Nej tyvärr. Men jag gillar musik och gillar att sjunga.

Vad dricker du helst när du är törstig? Kallt vatten.

Tror du på ett liv efter döden? Ja, någonting iallafall. Har svårt att tänka mig att det bara tar slut. Men jag är inte nyfiken att få veta, skiträtt för döden!

Är du morgon- eller kvällsmänniska? Morgonmänniska som tur är med dessa morgonpigga barn.

Vilken ögonfärg har du? Bruna

Har du någon gång gråtit dig till sömns? När jag var yngre, men det var länge sen nu.

Biter du på naglarna? Nej

Röker du? Nej inte längre. Men har feströkt en del i mitt liv.

Hur ofta tränar/motionerar du? Har precis kört första passet sen förlossningen, men i mitt tidigare liv var det ca 3-4 gånger i veckan. Nu kommer jag att vara nöjd om det blir 2.

Senaste låt du hörde: Åh jag har faktiskt ingen aning. Hinner aldrig lyssna på musik längre. :-( Så förmodligen den där jobbiga i reklamen för El Giganten: "My baby takes the morning train". Extremt könsstereotyp och irriterar mig varje gång.


.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med! Det är jättekul att läsa listor!

Anonym sa...

Men nääää du är väl ödmjuk ???


Åsa M

Julia sa...

If you say so.. Tack! Puss på dig