söndag 30 augusti 2009

Femmånadersoliv

Fina fina Olivunge

Med lite uppbackning kan hon sitta i barnstolen (men tröttnar snabbt)

Plutt

Titta, jag kan sitta!

Lekstund

Jag ögnar igenom den senaste tidens inlägg och konstaterar att de alla handlar om precis samma sak. Nadias prestationer på dagis och min stolthet över detta. Till och med jag själv blev uttråkad av att läsa dem, jag LOVAR att detta inlägg - och de flesta kommande - INTE ska handla om dagis.

Detta ska istället handla om Olivia. Och visa några bilder från finkameran, eftersom jag sitter på Macen. Olivia är fem månader nu. Fem månader gammal kan hon nästan sitta, eller KAN faktiskt sitta själv i korta stunder. Så fort man lägger ned henne rullar hon runt och sen några dagar tillbaka ställer hon sig sen på alla fyra och gungar fram och tillbaka och ser ut som att hon är redo att krypa vilken sekund som helst. Precis som Nadia i den åldern är hon lite generellt missnöjd och grymtar gärna så fort hon inte är i famnen. Vilket hon också tröttnar på snabbt. Hon verkar liksom inte veta vad det är hon vill det man själv vill. Som att hon ska ligga själv eller vara nöjd med att sitta i Babysittern.

Denna, som var vår absoluta favoritsak med Nadia, och där hon kunde sitta förnöjd i timmar, ratade Olivia från första stund. Nu när hon är lite större och starkare ser det ut som hon ska ramla ur den framifrån, eftersom hon konstant vägrar luta sig tillbaka utan bara framåt i jakt på fötterna. Dessa är förövrigt en bra förströelse och väl det hon tröttnar på sist. Men jag har liksom inget bra ställe för Olivia just nu, så det blir en del bära vilket resulterar i att jag får ont i handlederna. Men med Nadia gav det allmänna missnöjet med sig när hon lärde sig sitta, och vi får väl hoppas att detsamma gäller för Olivia. Annars så äter hon glatt puré varje dag (eller nästan, det är som tidigare nämnt svårare att komma ihåg denna gång) och när jag står där och mixar morötter, majs och potatis kan jag inte låta bli att konstatera hur overkligt det fortfarande känns att jag står här och mixar babypuréer så snart igen.

.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad du och Johan kommer fa jaga ivag killar om nagra ar! Haha!

- Maja