tisdag 25 augusti 2009

Pappersbröllop!

Vi roade oss med att ta en panoramabild med mobilen medan vi väntade på maten, egentligen sitter vi mitt emot varandra, inte två mil ifrån varandra...

I söndags firade Johan och jag ettårig bröllopsdag! Detta firades vår matglädje trogen på ett kulinariskt sätt. Vi åt lunch hela familjen på Ett litet hak vid R.O.O.M och sen kom farmor Ing-Mari och var barnvakt på kvällen och Johan och jag gick ut och åt middag på Döden i grytan.

Säga vad man vill om livet i småbarnsträsket, hur ljuvliga de små pyrena än är, är det ofantligt lyxigt när man kan lämna dem hemma, ta sin man i HANDEN (eftersom man för en gångs skull inte har en barnvagn där) och knalla iväg till en schysst restaurang. Dela en mustig flaska rödvin och bara njuta av varandra och maten. Även om man såklart snackar en del barn och kollar mobilen då och då. Men ändå!

Vi hade en jättehärlig kväll och var så mätta när vi kom hem att vi var tvugna och sitta och smälta maten och vinet en stund innan vi kunde gå och lägga oss.

1 kommentar:

Farmor sa...

Och jag (farmor) som var barnvakt måste berätta att jag satt helt fascinerad över Nadia som innan vi skulle sätta oss och läsa bok innan nattning började plocka upp alla böcker och leksaker från golvet. Inte en pryl kvar när hon slog sig ner bredvid mig på mysmadrassen. Jag bara satt och gapade. Hon (1 1/2 år) har lärt sig något som hennes far inte lärt sig på 29 år (förlåt Johan, jag vet att jag överdrev lite, du kan ju nu).
Min lilla ängel.