lördag 22 augusti 2009

Lördag





Äsch, det får bli ett inlägg till. Bara några bilder från dagens sejour i parken. Johan var på fotbollsmatch så efter någon timme i lekparken fördrev jag tiden med att låta Nadia gå bredvid vagnen i andra delen av Vasaparken. Det tar alldeles lagom lång tid när hon får gå själv. Sen tyckte hon att dockan skulle bada i en lerig vattenpöl och blev förstås skitarg när hon inte fick det. Istället blev hon tvungen att åka vagn, vilken förnedring! Men ilskan gick över rätt snabbt, så vi gick och handlade och jag lassade vagnen full med blöjor och rotsaker och tog Olivia som tröttnat på vagnen i Babybjörnen. Önskar ibland att jag kunde ta ett foto på mig själv vid såna tillfällen, måste se ut som världens schabrak. Lyckades iallafall ta oss hem och frakta in allting in i hissen i omgångar.
Fortsatte mitt multitaskande med att försöka amma och lägga Olivia medan Nadia åt middag och sen skala och skära rotsaker mellan små avbrott för att stoppa i napp och sjunga lite. Olivia ville inte riktigt somna dock och jag var rätt trött när Johan kom hem. Men då hade Nadia suttit i sin stol i nästan en timme och ätit middag bestående av kycklinglår (2 st renskrapade), ris och broccoli och efterrätt bestående av en nektarin, 2 Bragokex, potatisskal, rå potatis, morot och så lite mer kyckling som hon hittade någonstans. Min söta lilla avfallskvarn, undra om Olivia blir lika matglad.

.




.

Inga kommentarer: