tisdag 16 juni 2009

Snaaart semester...

Efter en förmiddag i samma tempo som gårdagen pustar jag ut ett ögonblick på soffan. Olivia sover och Johan är ute med Nadia och handlar det sista (badblöjor, tetravälling och läslampor) och jag har packat det sista och städat köket. Så nu är vi redo för avfärd! Tänk att det kan krävas så mycket för en ynka veckas semester. Och att barn kräver mer prylar än vuxna (Nadia, inte Olivia) Men jag har alltid, trots alla mina långresor, varit värdelös på att packa rätt och nu med barn känns det viktigt att få med rätt grejer. Blir en utmaning när vi i vinter ska vara borta en hel månad! Nu bara hoppas jag att det kommer att kunna bli lite avslappning därborta och inte bara roddigt med de små. Men det tror jag! Och jag ser verkligen fram emot att besöka Kroatien, att få sol på min lilla nos och att bada i vad som ska vara världens blåaste vatten...

Men nu ska jag koka pasta och sen ska vi frakta ned hela ekipaget till flygbussen. Mot Dubrovnik!

.

Inga kommentarer: