lördag 27 juni 2009

Lördagmorgon

Gräsänkehelg. Johan klev upp från Nadias madrass halv nio, plockade ur diskmaskinen, satte upp rufset i en tofs, packade kostymen och gick hemifrån klockan nio. Resegarderob i ena handen, soppåse i den andra. Han är snabbare än jag på att bli klar på morgonen, helt klart.

Vi bestämde innan Kroatienresan att Johan skulle gå på helgens bröllop ensam, eftersom jag inte hade så stor lust att gå på bröllop med Olivia och inte känner mig bekväm med att lämna henne över natten ännu. Nadia skulle varit hos pappa, men han bestämde sig för att han skulle ut och åka båt i det fina vädret. Så jag stannade hemma med barnen, eftersom det ändå var Johans kompis bröllop. Det var inget svårt beslut och kändes inte som någon uppoffring, men nu när han har åkt känns det jättekonstigt att han är på bröllop utan mig. Och väldigt tomt utan honom, eftersom vi i princip umgåtts dygnet runt de senaste veckorna.

Staden är het och tom. De flesta av mina kompisar har dragit iväg på landställen och semestrar och det finns inte så mycket att sysselsätta sig med. Fast igår kväll åt jag middag med Sara G och Cissi och det var så fantastiskt trevligt med vin, god mat och fina vänner. Annars blir nog inte helgen så social, får hänga med mina fina flickor och försöka sysselsätta den största så gott jag kan!

Och på måndag återtar vi familjesamvaron. Då åker vi till Strömstad och byter all inclusive mot all exclusive. För där är lite mer primitivt men jag ser fram emot att vara på landet ett tag. Efter det åker vi till Östergötland en vecka för vistelse på Forshult, Johans barndomsvänners landställe som vi var på förra sommaren. Även om jag älskar lugnet i sommarstockholm ser jag fram emot lite skog, stränder, klippor och hav. Lite bris i tillvaron.

.

Inga kommentarer: