fredag 12 juni 2009

Love and marriage

Igår gifte sig världens finaste Maria med världens finaste Micke. Det var en magisk kvällsceremoni på KB (Konstnärsbaren), med tända ljus och världens finaste Johan som spelade och sjöng Here comes the sun och Your song. Maria såg ut som en vacker älva i sin vita korta klänning med skira vida ärmar och deras kärleksord var så vackra att tårarna rann både på dem själva och oss andra. Jag fick hålla hårt i min man efteråt, när bruden med anhang tittade på honom med fuktiga ögon och konstaterade att hon kanske, kanske gift sig med fel man. Hoho.

Förutom det vackra i kärleken i ett bröllop, var det så otroligt härligt att få umgås en kväll med mitt gamla gäng. Det är en sån skön samling människor som jag känt sen gymnasietiden, tycker otroligt mycket om, och numera träffar alldeles för sällan.

Vi shakade förstås loss på dansgolvet som vi alltid gör eller iallafall brukade göra och framförallt var det så himla kul att få dansa lite med Johan igen. Kvällen fördunklades aningen av frekventa rapporter hemifrån av mamma och Mimi som var barnvakter. Det gick inte så bra med Olivia som man kunnat önska, hon ville inte sova och var gnällig och tidvis ledsen. Jag var redo att åka hem, men sen somnade hon och då lade jag faktiskt ifrån mig handväskan med mobilen och kopplade bort ett tag och fokuserade på festen. Jag fick mängder att komplimanger för min second handklänning med seriemotiv som jag köpt någon vecka innan. Jag hade förstås inte med någon kamera men ska försöka tigga lite bilder att lägga upp.

Men ibland är det inte kul att heta Julia. Jag tror att jag föddes helt utan finmotorik, jag känner nog ingen som är lika fumlig och klumpig som jag. Det är både tröttsamt och oekonomiskt. För jag tog en sväng in på toan med pumpen, för att göra mig av med det värsta trycket. Men då hade jag druckit några glas skumpa och pratade med Johan som var med och gestikulerade och efter att ha pumpat ena bröstet skulle jag bara tömma flaskan och köra nästa. Istället tappade jag pumpen i stengolvet, och plasten krossades med ett kras. Jävlaskit. 800 kronor åt helvete och framförallt tvingades jag tillbringa kvällen med ett stenhårt silikonbröst som växte i takt med att musiken tilltog. Och så deppade jag av att min nyvunna pumpfrihet nu är över. Men Johan sade "Släpp det, det är värt att vi köper en ny!" så då gjorde jag det och hade roligt ända till halv två när vi tog en taxi hem och jag kröp ned hos Olivia och fick henne att hjälpa mig att bli av med trycket. Sen somnade jag men som alltid när jag druckit lite alkohol sover jag dåligt som sjutton och vaknade flera gånger innan jag gick upp vid åtta. Nu känner jag mig inte direkt superpigg, men det är man ju ganska van vid!

.

2 kommentarer:

Just me sa...

Va härligt med kärlek och bröllop ! :-)

Jag vill se kort såklart :-) så jag kommer att kika in en massa gånger ... som du kommer notera på besöksräknaren hahah

Kram

Anonym sa...

Se till att ha pumpen redo mellan den 13:e och 24:e juli. For da kommer Majsan till Estoccolmo!