tisdag 9 juni 2009

Fin födelsedag för finaste mannen

Sitter här lite lagom mätt i magen efter vår delikata middag bestående av helstekt kalventrecôte, ungsbakade rotfrukter (potatis, palsternacka, morot, rödbetor och fänkål - det kanske inte direkt räknas som rotfrukter), sallad och en hemlagad bearnaiesesås som pricken över i:t. Och så rödvin till och jordgubbar med vispgrädde till efterrätt. Min Johan fyller 29 år idag och det har vi firat med världens godaste middag tillsammans med hans familj. Trevligt och gott!

Och förutom denna trevliga kväll som också avslutades med att våra fina döttrar somnade nästan ovaggade, hade jag en alldeles väldigt härlig dag med mina fina bästisar. Stella, Lina och Rosie med döttrar kom hit imorse och hade med sig en massa smarriga frukostingredienser. Så vi hade som vanligt en skön och mysig förmiddag som fyllde mig av energi. Och faktum är att jag faktiskt inte känner den där stressen längre, som lägrade mig i början av veckan. Kanske för att vi sen träffade vigselförättaren som ju nu ska hålla i Olivias namngivning och att det då inte kändes lika uppstyrt och formellt som jag lite känt på sistone. Det kommer att bli bra!
Och även om jag fortfarande snorar och mina döttrar likaså (den här envisa förkylningen verkar aldrig vilja ge med sig...) känns livet så fantastiskt och jag njuter av dem jag har turen att ha så nära. Lilla Olivia har blivit så medveten och när man tittar på henne och pratar med henne ler hon med hela kroppen och jag blir varm i hjärtat bara av tanken. Kära älskade familj.



I brist på bild av kvällens kalasmiddag, blir det en av en annan vanligt förekommande köksaktivitet hos oss - nappkokning! Kanske inte fullt så vanlig som den borde vara, men ibland händer det...

Inga kommentarer: