måndag 30 november 2009

Världsabästa födelsedagen!

Timingen kunde inte varit bättre idag. Dagis var stängt och Johan hade tagit en pappadag. Och det råkade sammanfalla med min födelsedag... Han tog Olivia imorse när hon vaknade vid sex och klockan åtta väckte han mig med lite sång och räckte mig morgonrocken. I hallen stod en överraskning - svärmor Ing-Mari redo att ta barnen. Vi klädde snabbt på oss och borstade tänderna och begav oss sen iväg trots Nadias protester. Hon är väldigt mammig och lite blyg för främlingar just nu, men farmor är hon ju tryggast av alla med.

Johan och jag gick Torsgatan ned i duggregnet (typiskt, för igår var det ju sol och då var vi knappt ute) och in på Clarion Hotel. Där vankades hotellfrukost! Man kan se att vi har lite olika preferenser, jag är kolhydratjunkie och frossade i surdegsbröd, croissanter och pain au chocolat. Och så lite frukt. Johan gick som vanligt nuts på bacon och blodgrape. De enda två saker han överhuvudtaget kan äta till frukost.








Sen tog vi hissen åtta trappor upp för att gå på spa! På Selma Lagerlöfs Spa + var det helt tomt, vi var alldeles ensamma! Jag fick en mycket skön ansiktsbehandling med massa härliga produkter och sen mötte jag Johan som förnöjt satt och läste Filter och så gick vi ut på taket. Där har de en rykande 35-gradig bassäng och vi myste och tittade ut över den grå staden. När det blev för kallt om huvudet gick vi in och hoppade i bastun. Fortfarande helt ensamma, det kändes som att vi hyrt hela stället!

Sen duschade vi i varsitt omklädningsrum och jag lånade lite Decléorkrämer och I-d-smink och så var vi redo för nästa aktivitet. För nu skulle vi på bio, någonting vi båda längtat efter länge. På väg dit köpte jag ett par jeans och sen när vi kommit hem gick jag ut med Nadia och spontanköpte ett par stövlar när jag skulle handla. En underbart fantastisk dag och nu känns det såå härligt att bara äta köttbullar till middag och softa i soffan resten av kvällen!













Världens finaste man! Älskar dig till bitar!





5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar dag vännen!!! Kram och grattis igen!
/Lina

Mia sa...

Grattis på dagen vännen!
Puss å kram
Mia

Anonym sa...

Ni är såå fina !

Vilken härlig dag :-)

KRAM

ÅSa -M

Helen och Leo sa...

Vilken superfödelsedag du fick av maken. Var själv med en väninna på Selma spa för en tid sedan och tänkte att hit ska jag gå med B nångång.
Bara fixa barnvakt!

Anonym sa...

Ah vad mysigt! Hotellfrukost ar ju det basta som finns!

Maja