lördag 7 november 2009

Ensamma timmar

Tyst och tomt är det hemma hos oss just nu. Och skönt. Barnens faster Pia kom förbi klockan tio och så tog hon och Johan varsin vagn och tog med sig barnen hem till sin (Johan och Pias) farmor på besök. Jag hade storslagna planer för vad jag skulle fylla denna ovanliga lediga dag med; massage, ansiktsbehandling, träning med efterföljande bastu... Men så bestämde jag mig för någonting helt ovanligt; att vara hemma! Utfärdade samtidigt städförbud för mig själv och när de försvunnit iväg funderade jag lite på vad jag skulle syssla med. Jag tog några Fokus-tidningar och lade mig i sängen. Läste bara några få rader, sen släckte jag lampan och blundade lite. Vaknade två och en halv timme senare! Då var klockan halv ett och jag gick upp för att göra lite lunch. Kändes som att sova var det absolut bästa och mest nödvändiga jag kunde göra av denna dag och nu ska jag göra mig en caffe latte att dricka i lugn och ro innan de kommer hem om en halvtimme och allt drar igång igen... Men aaaaah, det här var välbehövligt! Bara att få vakna av sig själv, utan att bli väckt! Ljuvt.

.

Inga kommentarer: