fredag 20 november 2009

Skriiik

Fredag idag men jag vet inte just nu om jag tycker att det känns skönt. Två hela dygn med två barn, varav ett är bråkigare än bråkigast just nu. Det andra är snällt som vanligt dagtid, men knöligare än vanligt nattetid. Fast på helgerna är vi ju två att tampas med dem, så jo jag ser fram emot helg ändå. Vi ska ju göra massa kul dessutom, och det behöver vi just nu.

Men denna lilla arga Nadia. Just nu är det kläder det bråkas om. Bland annat. Varje plagg är en fight. Och så dessutom blöjan eftersom hon går utan när hon är hemma. Så när det är dagisdags får vi bända på henne blöjan, trycka tröjan över huvudet medan hon ligger i mitt knä och skriker. Och som hon skriker. Hon har kommit på att hon kan skrika med en sån där hög frekvens som bara barn kan producera. Jag börjar på allvar oroa mig för att jag ska få tinnitus. Hon skriiiiiiiker när hon blir arg, eller bara kommer på att det kan vara kul att provocera lite. "Inte skrika" säger hon sen, hon vet ju mycket väl att det inte är okej att skrika sådär.

Jaja, är det nåt man lärt sig vid det här laget, är det att allt går i faser. Allt går över, gott som ont. Och hon är ju rolig också. "Snart är det middag!" sa hon imorse innan hon gick till dagis.

.

.

1 kommentar:

Just me sa...

Vi har också en liten gapfågel hemma hos oss :0) Hon har toner som kan uppnå 50000 Decibel emellanåt ;-)

Kram