söndag 1 november 2009

Fotbollsfrun antecknar

Idag var det dags för det som Johan och många av hans gelikar väntat på i elva år: Allsvenskefinal med guldchans för AIK. Otroligt att den av fotboll så ointresserade jag tar upp detta här, men det har varit väldigt närvarande i vår familj den senaste tiden och det är svårt att inte bli engagerad. Så när Johan stack iväg till sina kompisar, med en champagneflaska motvilligt nedpackad (min man är aningen skrockfull), så bjöd jag över en annan AIK-gräsänka, Filippa (eller Nippa som hon fick heta för Nadia) för att kolla matchen. Vi hade lite tekniska problem inledningsvis och fick höra första halvlek på radio och slapp således se Göteborgs 1-0-mål. Men sen fick vi igång tekniken, Nadia fick på sig sin snygga tröja, och allting vände...

Nadia kollar så att outfiten sitter som den ska innan matchstart. Japp, ser bra ut.

"Gnagis" är med och hejar

Dressed for success

1-1 jaaaaa

2-1!!! Olivia, som fick äta framför tvn, sätter gröten i halsen vid våra glädjetjut

Nu kommer vi att ha världens lyckligaste pappa/man! Så glada för hans skull!

Filippa och Olivia skålar för segern!


Båda våra tjejer blev mer än lovligt förälskade i Filippa denna kväll som både bjöd på Guld, rödvin och middag. Och så småningom på en förmodligen sönderfestad AIK-pappa... Men det är han värd! Och jag lovar att återgå till mitt ointresse när Johan fått prata av sig. Och glädjas över att fotbollssäsongen är över för denna gång, och att vi fått våra helger tillbaka...

.

2 kommentarer:

johanna sa...

Vilken söt liten AIK:are Nadja är i sin tröja!

johanna sa...

Fast Nadia ska det ju vara :)