torsdag 26 november 2009

Sovmorgon och föräldramöte

Nadia var så lugn igår kväll. Vi gick hem till en tjej i gamla mammagruppen efter dagis, och jag trodde hon skulle härja loss som vanligt. Men hon höll sig till mig, åt några kakor och lekte lite med en nyckelpiga man kunde åka på. När jag lade henne på kvällen tyckte jag att hon kändes lite varm och tog tempen - 39 grader. Var uppe en gång på natten och gav henne Alvedon och vatten och sen ytterligare en gång när hon ville dricka. Men mer väsen än så gjorde hon inte av sig, men det gjorde däremot hennes syster som höll oss vakna i omgångar under natten. Först vaknade hon vid tolv och ville INTE somna om. Skrek och hade sig och betedde sig på ett helt ovanligt sätt. Då tänkte jag att vilken tur vi egentligen har som har barn som normalt aldrig skriker på nätterna. Och sen fick vi henne att somna med smekningar på ryggen (som hon ääälskar) och lite gung på tassarna.

Och på morgonen överraskade våra barn oss med att sova till sju (Olivia) och åtta (Nadia). REKORD! Jag tänkte att Nadia nog måste vara sjuk och förberedde mig på att ha henne hemma, men hon vaknade superpigg och glad och helt feberfri, så det fick bli dagis ändå. Men precis som dagen innan så bröt hon ihop helt när hon och Johan skulle gå ut genom dörren. Hon som aldrig föredragit en av oss framför den andra, har på sista tiden blivit både blyg för främlingar och väldigt mammig. Och hon vill INTE lämna mig på morgonen. Jag hörde hennes gråt genom lägenhetsdörren ända tills de kom ut på gatan och det kändes inte så roligt.

Ikväll blev hon blyg igen när pappa och Titti kom för att vara med barnen medan vi gick på föräldramöte på dagis. Fastän Nadia var lite fjantig och mammig innan jag gick, hade det gått jättebra och båda barnen sov när jag kom hem vid åtta. Johan kom i taxi från en jobbspelning på Caféet och hoppade in i en annan taxi efteråt för att gå på medieparty. Själv sitter jag i soffan lite halvt uttråkad och undrar hur jag lyckades anmäla mig som föräldrarepresentant...? Men det var ett bra möte och vi fick se fina bilder på våra fina barn och allt de sysslar med på dagarna.

.

2 kommentarer:

frida sa...

Kan meddela att Fredric undrar ännu mer hur JAG kunde anmäla honom som föräldrarepresentant när han inte ens var där...hihi

Just me sa...

Jag ville egentligen bara säga att dina barn är oerhört lyckliga som har er som föräldrar :0) tänk om alla barn fick bli älskade så ...

Puss på er och trevlig helg !