fredag 1 maj 2009

Valborg

Valborg blev alldeles oförhappandes en riktigt trevlig högtid detta år! Vi var ute i parken och lekte på dagen, men trots att solen sken blåste det snåla vindar och jag kände mig inte det minsta sugen på att fira kvällen utomhus. Men på eftermiddagen gjorde Nadia och jag iordning på balkongen - slängde gamla torkade plantor, planterade blommor och tvättade fönstren på balkongdörren (de små kladdiga barnafingrarna var till enorm hjälp här) - och då kände jag att i lä var det riktigt skönt. Så vi mötte upp med Elin, Emil och Thea samt massa kompisar till dem uppe på kullen i Vasaparken. Där sken solen och det var riktigt skönt. Vi bredde ut vår filt och korkade upp en flaska skumpa och mös lite medan Oliva snällt låg i vagnen och tittade upp i taket. Nadia klafsade runt bland makaroner och korv som Elin bjöd på och stal de andra barnens bollar. Hon ÄLSKAR bollar!

Fram emot middagstid kom Johans kompisar Martin och Karro som skulle äta middag med oss. Men eftersom det var så skönt att vara ute bestämde vi oss för att köpa en engångsgrill och lite mat och stanna kvar i parken ett tag till. Så jag gick hem och hämtade en bag in box och lite tallrikar, bestick och filtar till barnen, och Martin och Karro gick och handlade. Och så dukade vi upp när alla var tillbaka och åt gott i den tilltagande kylan. Nadia började bli trött och när hon ramlade med ena handen rätt ned i tzatzikiburken brast det för henne. Vi andra skrattade gott dock, för hon såg så rolig ut med vit gegga upp till armbågen. Men så torkade vi och tröstade och när hon sen fick äta lite grillat kött blev hon glad igen. Men det blev snabbt kallt så vi packade ihop oss och gick hem och lade barnen och drack sen en Irish Coffee (inte jag). Sen var det dags att amma Olivia men jag var lite trött då och somnade och vaknade inte förrän gästerna gått och det var dags att gå och lägga sig på riktigt.


Vi planterar...







Nyladdad med banan innan det är dags att gå ut



"BAH!!" - Nadias glädjerop vid åsynen av en boll




Elin och Thea (och Emil i bakgrunden) - picnicproffs!





Brrrrr....




Inga kommentarer: