fredag 15 maj 2009

En lista

Nästan alla bloggare skriver listor på sina bloggar, men jag har aldrig gjort det förut. Men jag hittade en kul på Pyrets blogg, så här blir det en liten lista på fredagskvällen ändå!


1. Hur gammal är du om fem år?
38 going on 39...

2.Vem var den sista du träffade?
Johan

3.Hur lång är du?
160 cm "lång"

4.Vilken var den senaste filmen du såg?
Hmmm.. nedladdade Lost-avsnitt, räknas det? Blir inte så mycket film just nu tyvärr.

5.Vem ringde du senast?
Johan

6.Hur löd ditt senaste sms? Och till vem?
Efter att ha kollat "skickat" i mobilen: "Ok men jag är redan här, så då går jag och handlar. Ses snart!" (till Tove som var sen till vår lunchdate)

7.Vad är helgens planer?
Äta kakbuffé! Samt åka till mamma med barnen eftersom Johan är borta hela lördagen.

8.Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms, lätt!

9. Är dina föräldrar gifta och skilda?
Skilda sedan ett tiotal år tillbaka

10.När såg du senast din mamma?
Hon var här och åt thaimat och underhöll barnen en hel dag i onsdags förra veckan.

11.Vilken ögonfärg har du?
Bruna.

12När vaknade du i dag?
Förutom ett antal gånger under natten för att ge vatten till Nadia och amma Olivia, halv åtta.

13. Har du någon gång hittat en katt?
Nej.

14. Vilken är din favoritplats?
Det måste vara någonstans i Sydamerika. Mitt hjärta bultar hårt för den kontinenten. Och så New York förstås.

15 . Vilken plats föredrar du minst?
Stockholms tunnelbana i rusningstid. Usch.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Då har jag stora barn och njuter av ett litet lugnare liv med min man. Reser mycket och jobbar alldeles lagom mycket på nåt kul ställe.

17. Vad skrämde dig mest som barn?
En uteliggare som vi kallade "Strumpan" med håret i en tjock lång tova. Jag och mina klasskompisar på Söder var livrädda för honom.

18. Vem fick dig att skratta senast?
Det var nog jag själv, idag på dagen. Johan och jag gick ut för att äta lunch med barnen, och tog två vagnar istället för syskonvagnen. Det gör vi ibland när vi vill känna oss lite mindre skrymmande eller ska iväg med varsitt barn senare. Jag tycker alltid att det ser ut som att vi är ett par som har varsitt barn med någon annan och träffats typ på öppna förskolan och inlett en affär. I synnerhet om vi ser lite kära ut och går och gullar. Så idag när vi skulle skiljas åt och jag och Olivia skulle gå och fika med Tove, stod vi och pussades hejdå i ett gatuhörn och jag sade på skämt "Nej nu ska jag gå hem till min man". Just då gick två damer förbi oss och hörde vad jag sade, och de blickarna vi fick..! Då skrattade jag gott i flera kvarter.

19. Är du för för ung för att äga vinylskivor?
Det kunde man ju önska, men jag var inte så musikintresserad som liten så den enda vinylskiva jag äger är soundtracket till Dirty Dancing. Men Johan har massor, så i hemmet finns det.

20. Har du en bärbar eller stationär?
Bärbar. Som egentligen är min jobbdator...

21.Sover du med eller utan kläder på dig?
I vanliga fall utan, men nu när jag ammar blir det väldigt blött i sängen då, så just nu är det med.

22.Hur många kuddar har du i sängen?
En lång och en vanlig var, alltså fyra totalt.

23.Hur många landskap har du bott i ?
Bara bott i Stockholm i Sverige. Men jag tror det går en gräns vid Slussen. Så kanske både Södermanland och Uppland då.

24. Har du spytt på någon?
Det har jag med allra största säkerhet. Men förmodligen var jag onykter då och har förträngt det.

25.Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Älskar att gå barfota. Men gillar ju också snygga skor. Även om det förstnämnda är betydligt bekvämare. Strumpor gillar jag inte alls, och framförallt inte nylonstrumpor. Usch.

26. Är du social?
Ja det kan nog ingen förneka.

27.Vilken är din favoritglass?
Älskar glass i alla former (med undantag för romrussin och ägglikör)! Men köper jag kulglass ingår alltid cocos, har en faiblesse för denna smak sedan barnsben.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Köpa nytt kylskåp. Och åka bort långt och länge med hela familjen. Och säkert massa annat som jag inte kommer på just nu.

29. Tycker du om kinamat?
Ja, jag gillar glutamat...

30.Tycker du om kaffe?
Gillar allra mest vanligt bryggkaffe. Har tröttnat på mättande caffe latte...

31. Vad dricker du till frukost?
Te

32. Sover du på någon särskild sida?
Oftast höger

33. Kan du spela poker?
Nej jag tycker det är skittråkigt.

34. Är du en beroendemänniska?
Nej det tror jag inte. Har iallafall inga beroenden mer än jag gillar choklad väldigt mycket.

35. Känner du någon med samma födelsedag som du?
Ja en fd kollega. Vi hade en födelsedagsfest med indiskt tema ihop, bara för att vi hade samma födelsedag som dessutom råkade infalla på en lördag. Det var en riktigt bra fest, jag fyllde 27 och den var i en boxningsring.

36. Vill du ha barn?
Har två och vill väldigt gärna ha en trea om några år. Har inte påbörjat övertalning av min man ännu...

37. Kan du fler språk än svenska?
Ja, flytande engelska och franska. Och så en del spanska. Pluggade även latin i gymnasiet.

38.Har du någonsin åkt ambulans?
Nej aldrig. Peppar peppar.

39,Föredrar du havet eller en pool?
Havet! Fast jag har sjuk respekt för vatten så jag är lite feg vid höga vågor och rädd för underströmmar.

40.Vad spenderar du helst pengar på?
Just nu mina barn och mat. Tidigare krogen och skor.

41. Äger du dyra smycken?
Nej, jag gillar ju mest silver. Det dyraste smycket jag har är min vigselring.

42. Har du någon testat narkotika.
Ja, fast inga tunga sorter.

43.Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Nätmelon med hallon. Innan det en schweitzernötchokladkaka.

44.Vem är den roligaste människa du känner?
Det är nog Johan när han är i sitt esse.

45.Välj ett ärr på din kropp?
De enda ärr jag har är små märken där jag bränt mig. Jag bränner mig nästan varje gång jag lagar mat eller bakar. Ganska ofta alltså.

46. Vad har du för ringsignal på din mobil?
Den där tråkiga standardsignalen på Sony Ericsson-telefonerna.

47.Har du kvar något klädesplagg frånnär du var liten?
Nej inte ett jota tyvärr.

48.När togs din profilbild?
En lördagskväll för några år sen. Jag tog den på mig själv på toan på dåvarande Atlas en kväll när jag tyckte att jag var lite snygg.

50. Kan du byta olja på bilen?
Har ingen bil och skulle aldrig få för mig att ens försöka...

51.Har du fått fortkörningsböter.
Nej. Trots att jag nästan alltid kör lite för fort. Men bara lite.

52. Vilken var den senaste boken du läste?
En annorlunda barndom läser jag just nu.

53. Läser du dagstidningar?
Japp, DN varje morgon. Men bara för att jag får den gratis.

54. Prenumerarar du på någon veckotidning?
Nej jag får ju alla tidningar på jobbet men nu när jag är mammaledig får jag bara Hennes hem och den är totalt värdelös. Läser den ibland på toa ändå. Och så får jag ju förresten Fokus samt Filter som är en fantastiskt bra tidning som jag läser från pärm till pärm.

55. Dansar du i bilen?
Ja det har nog hänt. Men nu kör jag ju inte bil så ofta.

56. Vilken radiokanal lyssanade du på senast?
Lyssnar nästan aldrig på radio men gör jag det blir det oftast P3 eller Radio Stockholm. Gillar trots mitt yrke inte kommersiell radio.

57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Förmodligen något som behövde handlas.

58. När var du i kyrkan senast?
Ellas dop för några månader sen. Och så brukar jag ju gå på kyrkans öppna förskola trots att det bär mig lite emot. Brukar smita ut när de börjar tända ljus och säga "Gud som haver barnen kär".

59.Vilka personer utmanar du?
Ingen.

.

2 kommentarer:

Maja With a J sa...

Åååhh jag ÄLSKAR listor... ;) jag får väl köra den här på Facebook. Utan översättning förstås så att bara några förstår!

Maja

Julia sa...

Maja, tänkte faktiskt på dig när jag skrev, garvar jämt åt dina listor på Fejjan. Så jag får väl ändra till att jag utmanar dig! Ser fram emot dina svar...
kram