torsdag 14 maj 2009

Damn depressing!

Jag har just haft en extremt deprimerande upplevelse. Ut ur duschen inför kvällens middagsdate med mammagruppen - UTAN barn - och gick till graderoben för att välja kläder. Bara det att INGENTING passade. Och då menar jag inte att det var lite halvsnyggt/halvfult bara, utan att jag verkligen inte såg klok ut. Mammavalkarna flauntades så jag knappt vågade visa upp mig för Johan, och de kläder som jag avsiktligt valt att prova för att jag minns att de satt lite löst, såg ut som korvskinn på min ovackra kropp. Fy så deprimerande. Det blir sallad till middag ikväll. Fast jag vet ju att jag har usel karaktär och en säregen benägenhet att unna mig saker, så så kommer inte att ske. Jag får köpa nya kläder helt enkelt.

1 kommentar:

Just me sa...

Guuud vad jag känner igen mig ... MÅNGA kvällar har jag gråtit . Kännt mig banal för att jag bryr mig och så gråtit lite till ..

MEN du har precis fött ditt andra barn inom loppet av 2 år ... såklart att du inte är tillbaka " i form " på bara några veckor ...

Jag födde för snart 3 år sedan .. nu kan jag ju knappast skylla på barnafödandet längre :-D