söndag 24 maj 2009

Olivia två månader


Idag fyller Olivia två månader och när vi träffade en liten treveckorsbebis igår insåg jag hur stor vår yngsta dotter blivit. Hon har lämnat det nykläckta stadiet och blivit en riktig bebis med medveten blick som intresserat följer ens rörelser. Ögonen är fortfarande lika blå och kommer nog att förbli det. Otroligt att hon och Nadia är så olika. Jag ser mig själv i Olivia så mycket mer än i Nadia, trots att hon är ljusare, och det nog snarare är storasyster som har mitt temperament. Att vara fyra i familjen känns så självklart och jag kan knappt minnas hur det var när vi bara hade ett barn. Vad gjorde vi av all tid?!
Just nu luktar Olivia inte så gott dock, vi håller på med en salva mot skorv som luktar vidrigt. Bara 5 dagar kvar av kuren...
Kärleken till mitt andra barn är lika stor som till mitt första och hjärtat liksom bara växer ju fler som behöver få plats däri. Fina lilla Olivia!

2 kommentarer:

Just me sa...

Vackra vackra Olivia !

Anonym sa...

Grattis fina Olivia!

/Lina & Alma