måndag 1 september 2008

Höstens första dag

Även om egentligen hela augusti bjudit på lite halvdant väder, är det först nu det på allvar känns som höst. Jag har liksom hållt andan fram till bröllopet i hopp om fint väder, och nu har jag släppt taget. Idag började Johan jobba igen efter semestern, och Nadia och jag mötte min granne Elin som ju har en fem dagar äldre tjej, Thea, och gick på sångstund i öppna förskolan i Vasaparken. Det var kyligt ute och kändes lite som första dagen i skolan med Nadia som en liten kaxig ettagluttare som satt och gormade sig igenom sångstunden. Hon skrämde ett och annat mer försagd barn men var på gott humör trots att hon inte hunnit sova middag innan. Kanske för att hon glatt sin mor med att sova ända till halv nio och vi båda var ganska pigga och glada.

Vårt gardinprojekt kraschlandade igår kväll när vi insåg att gardinstången vi köpt var för lång, och inte som andra normalt funtade människor väntade och gick och bytte den, utan gav oss på att försöka knipsa av den, vilket resulterade i att den visst gick av efter lite kamp, men nu inte går att trä in i varandra. Så trots att själva gardinerna nästan är färdigsydda ligger de där på golvet och filtarna hänger kvar framför fönstret. Men jag ger inte upp, ikväll ska bändas och kämpas. Och i värsta fall får vi väl köpa en ny stång. Det är lite oekonomiskt att vara en slarver.

Inga kommentarer: