torsdag 25 september 2008

Paj

Som botemedel mot min plötsliga energilöshet gjorde jag det enda rätta och gick och träffade en god vän. Denna vän var Lina, inte bara god utan bäst. Nu även med världens finaste bula på magen, som om punktligheten sköts har en vecka kvar till landning. Där fick jag både kärlek och äppelpaj och kände mig på betydligt bättre humör när vi tog bussen hem igen på kvällen. Senare kom Elin ned och så körde vi en riktigt tjejig syjunta eftersom båda våra killar var borta och vi kände för lite sällskap. Så jag sprättade och sydde om fåran på Nadias gardiner och Elin sydde örngott och linnen till Thea. Hon var lite mer effektiv än jag som mest fokuserade på den delikata päron- och chokladpajen. Det blev en riktigt pajig dag.

Idag hade vi en mysig dag med besök av mammalediga kolleger. Jag hade lagat blomkålssoppa med parmesan och bakat bröd och vi hade en riktigt bra dag! Försökte hålla Nadia borta från de andra bebisarna så gott det gick, för hon är fortfarande riktigt förkyld. Imorgon tror jag att vi ska gå till doktorn för hon hostar så hjärtskärande smärtsamt nätterna igenom. Vi ska till landet i helgen och det vore skönt om hon kunde få lite hostmedicin innan så hon kanske kan sova bättre. Det ska för övrigt bli otroligt skönt att komma från stan några dagar och andas frisk luft och plocka lite svamp.

.

Inga kommentarer: