onsdag 24 september 2008

Low on juice

Idag har jag ingen energi. Nadia är sjuk igen och hostar och snorar som bara den. Jag hade tänkt att vi skulle hålla oss hemma hela dagen och att jag skulle passa på att använda hennes middagslurar för att städa och fixa hemma i lägenheten. En stökig lägenhet gör mig stressad, främst tror jag för att jag själv tappar taget och börjar stöka ned något hejdlöst när det ändå är stökigt. Och imorgon kommer mammalediga kolleger på lunch, så jag kände lite press när Nadia somnat. Men jag orkade inte. Bara lade mig i sängen med en tallrik kall tortellini och tänkte på allt som borde göras. Tittade ut på den knallblå himlen och tänkte att jag åtminstone borde vara ute och gå. Och på de prickiga fönstren och tänkte att jag iallafall borde tvätta fönster. Men gjorde ingetdera, utan drog täcket över huvudet och somnade tills Nadia pep i sitt rum och så var chansen att uträtta stordåd förbi för idag. Men inte känner jag mig piggare för det.

Inga kommentarer: