torsdag 4 september 2008

Nigella

Igår råkade Johan och jag slå på tvn lagom för att se Nigella laga bread pudding på sitt vanliga vad hon nog skulle kalla "lustfyllda" manér som jag snarare tycker känns lite porrigt och småäckligt. Brödpudding måste vara något typiskt brittiskt påfund som såg riktigt vidrigt ut. I denna version skulle man ta dagsgamla croissanter (som väl består av en 50% smör redan från början kan jag gissa) och riva sönder dem, och sedan hällde hon på vispgrädde, smör, socker och äggulor. In i ugnen och så fick man någon vansinnigt onyttig historia som hon åt på sitt lite lagom slemmiga sätt med halvslutna ögon och stönande läten. Och i vanlig ordning filmades hon sen i mörkret när hon kom nedsmygandes i kimono (fortfarande piffad med smink och hår förstås), tog ur den kalla puddingen ur kylen och hällde ovispad vispgrädde ovanpå. Och åt hela kalaset direkt ur formen i ljuset av kylskåpet. Usch. Undra om det döljer sig ätstörningar bakom de plutande läpparna. Jag blev iallafall illamående.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar inte hennes matprogram. Tycker som du, porrigt! Däremot är jag ett stort fan av Leila! Hon är sååå cool!

Julia sa...

Jag håller med! Hon är störtcool och lagar mat som man blir sugen på, inte illamående av...

Anonym sa...

Hej sis!
Kul att du uppdaterar så ofta nu, får man följa dig utan att ringa och vara rädd att väcka Nadia :)

Mår illa av att läsa om den dära brödpuddingen.
Jag håller med, hon måste ha någon form av ätstörning. nästan allt hon lagar är ju onyttigt as hell! Som friterade snickers tex.. Uäcck!

Maja With a J sa...

Bread Pudding - som for ovrigt INTE ska lagas med croissanter, utan vanligt hederligt matbrod, och heller inte atas med ovispad gradde - ar jattegott, I alla fall nar Adam lagar den men han ar typ ett geni eller nat. Nigella daremot, ar skitacklig. Jag star inte ut med hennes program. Hon LAGAR ju aldrig nat, utan bara star dar ock slickar sig om fingrarna och petar i allting. Och stonar. Fy.

Maja