tisdag 17 januari 2012

Vabb

Idag har jag varit hemma och vabbat två pigga barn. Det var evigheter sen vi vabbade, minns inte ens senaste gången. Idag var de bara hemma för att det ännu inte gått 48 timmar sedan senaste kräkset. Men snart så! Imorgon blir det dagis igen...

Vi hade iallafall en hyfsat skön dag och bakade kanelbullar och gick sen efter lunch för att hämta dockan Filippa som kommit med posten från Israel, där vi klantigt nog glömde henne. Åh vilket återseende, som Nadia längtat... Sen somnade barnen i vagnen och jag lyxade till det med Clean-parfym från Åhléns och en Filippa K-tröja till 40% rea på min absoluta favoritbutik ETC (jag tror att halva min garderob och hälften av de skor jag använder kommer därifrån...). Sen gick jag via Vasaparken eftersom jag lovat barnen att leka lite och de vaknade och vi gungade lite. Men det var kallt och ruggigt och vi blev inte långvariga.

Olivia vaknade nyss och härjade ett tag för att det kliade i rumpan. Hon hade tagit av sig blöjan och satt på pyjamasbyxorna när jag kom in, skumt. Vi tvättade lilla rumpen och smorde med Idomimsalva, vad mer kan man göra? Men hon fortsatte gorma och gny och Johan smorde igen och nu tystande hon äntligen.

Jag känner mig rätt trött jag också, vi ligger i sängen och jag spelade Text Block på Ipaden, (mycket underhållande app) och Johan löste chiffergåtor i sin bok om kryptering och vad det nu är. Vi har lite olika intressen ibland... Tror det är läggdags, godnatt.

Lite bilder från dagen:











Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

mams sa...

Inget om allt som Filippa hade méd sig?