lördag 14 januari 2012

Tyst vecka

En klen vecka ur bloggsynpunkt och nu är det redan lördagsmorgon. En morgon som började redan 05:30 när Olivia kom och gormade och väckte både oss och Nadia. Johan tog in henne på sitt rum tills hon skrikit klart - VARFÖR kan inte barn bara förstå att de är trötta och behöver sova?? - och jag höll Nadia sällskap tills de kom ut och då gick jag och lade mig igen. Jag stoppade i öronpropparna och fick sova två timmar till, men nu klockan åtta känner jag mig fortfarande rätt trött...

Igår var jag också trött efter att ha druckit drinkar och ätit middag med Pia på Tranan på torsdagskvällen. Men trevligt var det! Trött i kroppen också efter en bra träningsvecka med två gympass och en löprunda i ösregnet. Så pass att jag tror att jag hoppar över att träna idag, har lite ont i halsen och är jäkligt trött... Och så ska vi på julgransplundring hos farmor Ing-Mari och Henning, tillsammans med alla bonuskusiner. Jag har bakat tre olika sorters kakor till detta; hasselnötstoppar, kolakakor och chocolate chip cookies med de goda, salta hasselnötterna från Israel. Nu är importnötterna snart slut, tyvärr, för de är så mycket godare än små inplastade från Ica. Och det är ju såå roligt att baka med min nya kompis Kitchen Aiden. Skulle göra det ännu oftare om inte resultatet var så onyttigt...

Nu har det tydligen gått och blivit vinter, men jag antar att några minusgrader och lite snö är bättre än några plusgrader och regn. Även om jag är sjukt trött på mörker och kyla. Men lite kaffe kan ju muntra upp vilken tröttmamma som helst, och nu är det dags för frukost!

.

Inga kommentarer: