lördag 21 januari 2012

Tyst vare här..

...för jag drabbades ju själv av den hemska vinterkräksjukan så veckan har gått åt att vabba på tisdagen (Johan på måndagen), kräkas och sova på onsdagen och sen vara hemma och ha ont i magen, men ändå jobba hemifrån på torsdagen (och så gick vi på galapremiär av Mission Impossible 4 på kvällen, eftersom det gått 1,5 dygn sen kräkis) och igår så jobbade både jag och Johan hemma igen. Otroligt skönt att sitta bredvid varandra i varsin fåtölj med datorn i knät och jobba hemifrån.. Och så effektiv man blir när allt är tyst omkring en, men ändå inte rastlös som jag blir när jag är helt ensam och jobbar hemma.

Nu är vi iallafall helt återhämtade och jag har återfått aptiten efter att knappt ätit nåt på två dagar. Igår kväll var vi hemma på middag hos Malin och Erik i deras fina lägenhet som jag bara vill flytta in i. Barnen var på lite växlande humör men höll rätt bra till klockan elva när vi skulle gå och Olivia fick psykbryt och jag fick tvinga på henne varenda plagg, som hon gjorde allt i sin kraft för att slita av sig. Hon tystnade iallafall när vi kom ur hissen och sen somnade båda på några minuter och eftersom vi tagit två vagnar var det bara att köra upp (syskonvagnen måste vi ju lämna därnere i porten) och stoppa barnen i säng. Men inte sov de längre imorse för det, 6:40 vaknade Olivia och väckte Nadia och nu är de båda rätt sura och lättretliga så vi måste försöka få dem att sova middag sen, om inte dagen ska bli helt ohållbar.

Nu ska jag strax gå ut och fika med Karin, som ska få barn på måndag (planerat kejsarsnitt så hon vet det säkert...). Och jag inser att jag kan inte minnas när jag var och fikade sist, och särskilt utan barn. Så det ska bli mysigt. Sen tvätt och ikväll ska vi vara barnvakt åt Thea.

.

Inga kommentarer: