söndag 15 januari 2012

Helg, ljuva helg

Söndag kväll, redan. När jag blir stor ska jag ha lediga måndagar som min svärmor, tänk att aldrig behöva ha söndagsångest!

Igår var vi nästan hela dagen ute i Solna, där Ing-Mari och Henning hade fixat en sån fin julgransplundring. Vi var där tillsammans med stora och små bonuskusiner och hade en mysig dag full av socker och lekar. Vi kom inte hem förrän närmare åtta på kvällen och då var det bara bums i säng (efter lite gröt till middag och noggrann tandborstning) för småfisarna. Johan och jag beställde kinamat på nyöppnade Ho's här bredvid och det var supergott, inte alls stabbigt och glutamatigt som vanlig kinamat. Till maten kollade vi ikapp på Sveriges mästerkock som vi missat i veckan, riktigt bra underhållning! Och sen kollade vi fredagens På Spåret och Skavlan. Vad gjorde man utan Svt Play och inspelningsbar digitalbox?!

Idag vaknade barnen tidigt igen - sex imorse, halv sex igår, när sjutton ska de börja ta sovmorgon?? - och när jag sovit mitt skift tog jag barnen och gick över till Frida som var ensam med barnen. Fast riktigt så smidigt var det ju förstås inte, först skulle Olivia klädkrångla i vanlig ordning.

Men när vi kom fram var det mysigt! Barnen lekte och Frida och jag drack kaffe och snackade jobb, bland annat.

Nadia och Walter lekte med bilar


Olivia skrotade runt på egen hand som hon brukar

Sen gick vi ut på deras innegård och åkte pulka i den lilla snö som fanns.

Här skulle jag gärna kunna tänka mig att bo i ett av de små radhusen med uteplats..


Stadsbarnen är inte så bortskämda med snö i år (mest skönt, tycker jag själv...), men de hade kul ändå!

Sen skulle vi egentligen hem och tvätta men när Johan kom ned med första lasset tvätt var tvättstugan stängd på grund av ett trasigt rör. Typiskt! Nu har vi hallen full av sorterad tvätt och har kört ett par maskiner här uppe. Men det är ju rätt begränsat med torkplats...

Istället mötte vi upp Johan och gick och handlade. En trött och arg Olivia somnade i vagnen och Nadia likaså och vi kom för en gångs skull på en massa bra maträtter medan vi handlade. Sen vaknade Nadia och så gick vi till Thelins och fikade. Olivia sov tills vi precis skulle gå, så hon fick en chokladbit istället.

Äppeljuice och dammsugare, mums!


Fokus

Och så avsluta med lite av mammas latteskum.

Och lite mamma- dottergos. Min äldsta dotter är väldigt kärleksfull och kramig, mycket härligt!

Nu har vi precis avslutat en jättestökig läggning men äntligen verkar det vara tyst från barnrummet... Ibland är de rätt jobbiga de där två!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: