måndag 16 januari 2012

Kräkis

Så var det tydligen dags för årets vända av vinterkräksjukan. Det började med att vi hörde Nadia hosta precis när vi skulle gå och lägga oss igår, och när Johan gick in och kollade hade hon kräkts ned hela sängen och sig själv. Så började vårt nattliga äventyr med Nadia på handdukar emellan oss i sängen (lämpligt nog hade vi ju precis bytt lakan i samtliga sängar några timmar tidigare) och en hink som vi försökte ha sinnesnärvaro nog att grabba när hon väckte oss ur vår halvslummer med sitt kräkhostande. Så förflöt halva natten och sen började vi höra ljud inifrån Olivia. Då hade förstås även hon kräkts ned sin säng och även hon placerades hos oss. Så körde vi skytteltrafik med hinktömningar och handdukshämtningar och spritande av händer....

När barnen vaknade på morgonen, vid sjutiden, hade vi väl snittat på en tre fyra timmars hackig sömn. Jag fick sova en timme till, eftersom Johan skulle vara hemma. Så jag pallrade mig till jobbet där jag gått hårt åt handspriten och hållit mig borta från mina kolleger så gott det gått. Nu är jag fantastiskt trött och känner mig nästan illamående jag med... Men jag hoppas att den hoppar över oss stora denna gång, och att vi får sova inatt...


1 kommentar:

Elin sa...

Näe stackars er:-( Vi har, peppar peppar, aldrig varit magsjuka! Krya på de små och hoppas du och Johan klarar er. Kram