torsdag 26 januari 2012

Orla Kiely

Härom dagen gick jag in i butiken Haven på Dalagatan, för att köpa en present. Jag har varit på jakt efter en plånbok, eftersom jag som håller på att bli galen på min gamla som jag haft i säkert fem år och som inte längre går att knäppa, så att alla kort hela tiden ramlar ut dem och jag tror att jag har tappat dem och måste spärra.

På Haven såg jag en underbar plånka i härligt skinn av märket Orla Kiely. Men alldeles för dyr. Så efter att ha smekt den en liten stund, gav jag med en suck tillbaka den till tjejen bakom kassan och gick hem och funderade. Och kom efter några dagar på att min gamla plånbok ju var så billig utslagen på hur länge jag haft den och om jag köpt flera nya under den tiden hade jag ju lätt spenderat vad denna kostade (ibland är det bra att vara dålig på matte...). Så efter att ha gjort lite research online och insett att den var ännu dyrare i UK, vilket är lite märkligt, bestämde jag mig för att slå till.. Så jag gick dit några dagar senare och köpte den.



Ja, och i mitt funderande så insåg jag att jag också behöver en liten partyväska som jag alltid saknar när jag ska på bröllop eller finfest. Så då fick jag även denna lilla clutch av samma märke.







- Lyllos mig!


2 kommentarer:

Elin sa...

Snygga!!! Det var du värd!

Inspirerande sa...

Super snygga!!!
Bra gjort.