torsdag 1 december 2011

Sköna sjukdagar

Jag trodde nog aldrig att jag skulle säga det, men när man har småbarn är det rätt skönt att vara sjuk. Så länge de inte är hemma iallafall... Nu är jag inne på min tredje och förhoppningsvis sista sjukdag. Första dagen mådde jag hemskt dåligt, hade massa feber, jätteont i halsen och bara sov precis hela dagen. Andra dagen, igår, fyllde jag år och fick förutom en fantastisk present i en röd och fin Kitchen Aid av Johan, även senaste Kepler-boken. Denna dag tillbringade jag också helt i sängen, dock läsandes. Det var en mycket spännande och bra bok och jag hann precis läsa klart den innan snälla Mia kom hem med Olivia (Johan var på teatern med Nadia och Emilia).

Idag tvekade jag om jag skulle gå till jobbet men hade fortfarande ont i halsen och i huvudet så jag unnade mig en dag till hemma. Denna dag också lugn och skön men lite mer effektiv. Jag har lagat en lammgryta till imorgon och tvättat lakan eftersom jag svettats ned våra och Olivia kissat ned sina... Och så har jag pulat lite i köket, det är ju sååå underbart att det är så fint där. Snickaren fixade till skåpet, men handtag saknas fortfarande eftersom dörren nu sitter så nära väggen att de handtagen vi köpt inte passar. Men snart så ska allt vara klart...

Inga kommentarer: