tisdag 29 november 2011

Sjuk... Och morgonbråk

Jag gick hem lite tidigare från jobbet igår för jag hade sån huvudvärk och kände mig hängig. Frida hade tagit hem Nadia för att leka med Walter och jag chansade och ringde Mia som tog Olivia. Jag hade ju kunnat bita ihop och hämta på dagis men det var sååå skönt att slippa.

Istället gick jag hem till en alldeles tyst lägenhet och lade mig på soffan. Febern kom snabbt krypandes och jag lassade på med fler filtar. När jag tog tempen senare hade jag 39,4 grader! Dessutom helt sjukt ont i halsen...

Så idag stannar jag hemma och stackars Johan får ta hela morgonracet själv medan jag ligger i sängen och känner mig ynklig. Det värsta är halsen, har aldrig haft så här ont förut.

Och utanför sovrumsdörren gormar och skriker Olivia, som är världens argaste för närvarande och i vanlig ordning väckte oss med skrik och slag. Johan får bråka på henne varenda plagg medan Nadia redan klätt på sig själv och står och sjunger egenkomponerade låtar. För inte så länge sen var det ju hon som bråkade sådär, så det är bara att hoppas att det passerar även för Olivia. Men det kommer att bli en lång vinter...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: