lördag 26 november 2011

Hemmalördag

Hemmalördag och det är sååå skönt! Vi håller för fullt på att tvätta och rensa ut sommarkläderna som vi väntade med till efter Israelresan. Och så kom vi ju hem till ett alldeles nyrenoverat och fint kök. Tyvärr var det stora skåpet inte monterat så som vi ville ha det (dörr som man drar ut istället för vanlig öppning) så vi har inte plockat in några skafferivaror, men snickaren kommer imorgon och åtgärdar. Väggar och tak är nymålade och skinande, golvet var helt perfekt och så lättstädat, bänkskivan jättefin - och behöver inte göras någonting med på fem år, tjihoo - och den stora nya fina kylen får mig att joddla av lycka varje gång jag öppnar den.

Så jag rensar bland burkar, gammalt porslin och effektiviserar i köket och det är riktigt kul. Frågan är bara vad man ska göra med allt gammalt...

Som alltid när man har barn är det så skönt att komma hem, och från att ha vaknat och skrikigt på nätterna i Tel Aviv och Olivia kissade ju på sig tre nätter i rad, så att vi fick låna blöjor av min kusin Sarah till de fyra återstående, är allt precis som vanligt igen. Det vill säga de sover utan avbrott på natten, vaknar vid sex (inte halv fem som jag befarat, tack och lov) och Olivia kissar inte på sig.


Inga kommentarer: