tisdag 1 november 2011

Höstbilder

Mycket bloggande ikväll, när jag är ensam hemma och för en gångs skull inte somnat i soffan...

Vi tar så lite bilder med riktiga kameran just nu, mest blir det bara iPhonen. Men när jag ser skillnaden i kvalitet inser jag att vi borde ta fram vår finkamera lite oftare. Nu har jag laddat ned den senaste tidens bilder så här kommer ett litet urval från vår oktober.

Matchande far och dotter

Sedan barnen slutade med välling har vi fått lite nya frukostrutiner. Oftast får de en macka i soffan direkt när de vaknar och sen brukar vi äta tillsammans i köket när jag duschat och klätt mig.

Olivias morgonfrilla är rätt obetalbar... Det är så mysigt med nyvakna barn - så länge de vaknar på gott humör.

Hösthelg på Ljusterö. Vi åkte ju ut lite senare på hösten än vad vi brukar men vi hade tur och lyckades pricka in en mild och solig helg.

...Med massor av svamp!

Mina barn har all potential att bli riktiga svampconnässörer om de får lära av farmor.

Nadia lyckades lokalisera höstens sista blåbär. Vad stor hon ser ut, min tjej.

Lunch på altanen. Vi grillade grillspett med köttbullar, korv och potatis. Mycket poppis!

Nadia med farmor och bonus-mormor Titti

Svampplockerska på söndagen

En av alla fulla svampkorgar

Jag är lite lat. Tar alltid regnbyxor för att kunna sitta ned på rumpan och plocka svamp...

Stor trattis (och skelögt barn...)

Stoooor svamp

Några bilder från i söndags då gammelfarmisen kom på besök. Det värmer hjärtat att se de fina tillsammans.

Lässtund för barnbarnsbarnen


Inga kommentarer: