måndag 7 november 2011

Helgen

Måndag igen.. suck! Jag önskar att helgen var minst tre dagar lång, det skulle behövas!

I lördags var det träning och barnen fick leka på Mini-Sats eftersom de inte fick nån mer stimulans den dagen... För sen lagade vi mest bara mat och fixade eftersom vi skulle ha middag på kvällen. Vi lagade Thai och Johan skötte förrätten som var Tom Yum Goong (soppa med räkor, suuupergod!) och jag lagade kyckling med basilika som jag inte minns vad det hette på thai, men enligt ett recept som jag fått av en kompis som bott i Thailand och som är såååå gott. Kalle, Jasmine, Klara och Matte kom och åt en trevlig och god middag som vi avslutade med barnsligt god efterrätt på chokladglass, bananskivor, vispad grädde, hackade jordnötter och en kolasås av kondenserad mjölk som fått koka i burken i fyra timmar (eller nästan fem, för jag räknade fel...)

På söndagen skulle vi på barnkalas men det blev inställt, vilket jag inte var så jätteledsen för eftersom Lina frågat om vi ville komma över och hänga med henne och barnen, eftersom Jens skulle vara borta och repa hela dagen. Och det ville vi! Så jag tog barnen och passade på att låta Johan få lite egentid och ladda lite batterier - han behöver det just nu. Han åt brunch på Arizona med sina kompisar som passande nog skulle dit, och spelade sen dataspel med Niklas, och jag och barnen tog bussen till Söder. Det är så lätt att umgås nu när kidsen klarar sig själva och springer och leker direkt, och vi hade en mycket härlig dag!



Alma och Nadia är kompisar!



Olivia ritar och är glad som en lärka ena sekunden...




...för att köra sitt "angry face" i nästa.



Denna lilla argbigga lever vi med just nu.



Hela gänget - inte helt lätt att fånga på bild!



Olivia lekte "bajsvarg" och kröp runt och morrade



Hon är också omöjlig att fota, inte stilla en sekund!



Hela (nakna) tjejmaffian tillsammans med bästa Lina




Vi fixade lite hemma också i lördags, dvs satte upp fina ugglebilden och lite andra småtavlor. Inte helt nöjda med avståndet mellan vissa bilder så vi får korrigera lite framöver. Kanske...



På håll ser det ut såhär. Blev bra tycker jag!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: