fredag 11 november 2011

Tröttimössanfredag

Fredag och jag känner mig skittrött, så paniktrött att jag knappt kan jobba. Det kanske är lite matkoma efter lunchen, men delvis beror det nog på våra tidiga morgnar för närvarande. Barnen har börjat vakna mellan fem och halv sex på morgnarna och det tär på en. Jag är ju morgonpigg av naturen, så jag tycker inte att det är jättejobbigt att kliva upp då, utan vaknar rätt snabbt (även om jag tusen miljoner gånger hellre skulle sova vidare, förstås), men fram emot eftermiddagarna börjar jag känna av tröttheten och på kvällarna är jag helt knäckt och har mycket svårt att hålla mig vaken.

Men igår kväll lyckades jag faktiskt med det, trots att Johan och jag varit ute och ätit vietnamesiskt och druckit både en drink och ett glas vin. Mia var barnvakt, vi bytte och tog hem och hand om Douglas i förra veckan, men vi längtade hem till Jax och de övriga Sons of Anarchy och gick hem direkt när vi ätit klart. Så kollade vi färdigt på första säsongen och jag var vaken till slutet.

Nu ska jag ta och rycka upp mig och jobba vidare...

Inga kommentarer: