tisdag 20 december 2011

Längtar till jul

Jag längtar till jul! Jag brukar aldrig göra det, men i år är jag klar med allt som behöver varas klar med, det vill säga julklappar, och nu längtar jag med ett barns förtjusning efter att få slå in och öppna dem. Eller främst se dem jag köpt till öppna. Inte för att jag är en sådan fin och osjälvisk person, utan snarare tvärtom för att halva glädjen är att se glädjen över det man själv hittat på. Och kanske ännu mer längtar jag över att vara lite hemma och lite ledig.

Jag som alltid avundats alla med släkt långt borta, är nu så nöjd med att vi inte ska flänga längre än till City på jullunch hos pappa. Och till farmor i Täby på annandagen. Annars ska vi bara vara hemma i stan och jag ser fram emot att få fixa och pyssla. Till och med att få städa och rensa. För på torsdag är Johan och jag men inte barnen lediga, och då är planen att vi ska röja hemma och göra julfint, och så tänkte jag göra en pepparkaksdeg (fast bara halv sats) för de små kakorna klarade sig inte fram till jul... Så kan barnen och vi baka dem på fredag sen. Och kanske lite andra kakor och annat julgott också. Längtar!

.

Inga kommentarer: