fredag 23 december 2011

Dan före dan..

Ännu en fixig dag, måste säga att vi varit extremt effektiva även idag. Barnen och jag (mest jag) har bakat tre olika sorters kakor, inklusive pepparkakor som jag definitivt anser att det räcker att göra en gång om året. Och så griljerade vi skinka och jag tog mig friheten att skära bort den tjocka fettkanten efter som jag är vuxen och får göra som jag vill. Den ska säkert sitta kvar, men jag tycker fettet är äckligt och vad är poängen med att griljera om man ändå måste skära bort allt sen?

Johan åkte under tiden till tippen och slängde skräp och så har vi dammsugit samt städat badrummet. Och lite annat smått och gott.

Nu leker barnen i duschen och jag vaktar utanför medan de duschar varandra och leker med badleksakerna. Kan också konstatera att gårdagens tätning var bortkastad tid, det läcker fortfarande...

I ugnen står en potatisgratäng och doftar och även majonnäs och kanske något mer ska vi göra ikväll. Nu måste jag in och medla i duschen...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: