tisdag 6 december 2011

Dålig uppdatering

Dålig uppdatering på sistone... Så det blir ett snabbinlägg en tidig tisdag (som jag fortsatte på senare). Större delen av helgen ägnade vi åt Nadias teater. Det var genrep på lördagen och föreställning på söndagen, mycket gulligt! Jag ska lägga upp lite bilder sen.

Efter teatern gick vi och åt kinabuffé tillsammans med Ing-Mari, Henning, Pia och Kalle som kommit och tittat på teatern (pappa och Titti var också där, men skulle iväg efteråt), och glutamatstinna och mätta knallade Johan och jag sen iväg med barnen som somnade i sina vagnar. Vi gick en stund för att de skulle hinna sova, men det var så kallt så vi hoppade på Fyran till Hornstull för att gå på traditionsenligt och mycket trevligt glöggparty hos Malin, Erik och Nora. Vi kom först och stannade.. länge. Varje gång vi försökte gå fastnade vi någonstans och barnen sprang runt och åt godsaker och busade med Micke. De sov gott den natten, och vi andra med...

Olivia har börjat att komma in till oss på nätterna. Vi som alltid varit så måna om att man sover i sin egen säng och så glada att slippa barn i vår... Men plötsligt började hon vilja somna om i vår säng tidigt på morgonen när hon vaknade, och det tyckte vi ju var bättre än att behöva gå upp. Men sen blev ju förstås de där tidiga morgnarna allt tidigare och sista dagarna har hon sovit hos oss från mitt i natten någon gång. Den positiva konsekvensen av detta är att hon då inte väcker Nadia på morgonen och att vi alla har sovit till mellan sju och halv åtta och alla barn vaknar på mycket bättre humör. Inte heller stökar hon som hon tidigare gjorde i vår säng, utan lägger sig bara bekvämt tillrätta och somnar på en gång. Så vi väntar nog lite med att ta den fighten...

Ett litet bakslag är att Olivia kissat i sängen en hel del på sista tiden, så vi började med blöja igen. Men då har hon inte kissat i den en enda gång, så vi får se hur vi gör framöver.

I helgen bakade vi även pepparkakor och jag provade för första gången att göra egen pepparkaksdeg. Det var lätt som en plätt i den fina Kitchen aiden som rörde smöret så fint och de blev verkligen supergoda. Men jag som är en sån klantskalle och alltid bränner mig på ugnen när jag bakar, råkade ta tag med handen i en varm plåt från ugnen (klantig, jag sa ju det) och det fräste till och jag fick sitta med handen på isbitar resten av kvällen.. aj aj.




Degen. Lite lik en Skogaholmslimpa...




Baka baka. Det var roligare att göra degen än att baka själva kakorna, det tar ju aldrig slut... Jag är mer en tårtperson som sagt.


Före


Efter! Nu får vi äta pepparkakor i flera veckor...


En sista liten bild på de fina fuskollar som farmor Ing-Mari stickat på min beställning. Jag såg såna i den fina butiken Uni men de kostade 300 kr st, så då skickade jag iväg en liten beställning istället och fick hjälp av min snälla svärmor, eftersom jag själv är så kass på att sticka. Barnen är så gosiga och varma i dessa fina kragar, bara att hoppas att de inte försvinner på dagis...


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

elisa mams sa...

Antligen. Borjade undra naer du inte skrev pa flera dagar. Det maste ha varit abstinence besvaer.stora pussar