tisdag 27 december 2011

Mellandagar

Det är skönt att vara ledig, men dagarna försvinner snabbt och har varit ganska fulla... Men vi har också bara varit hemma en del och barnen har fortsatt sitt pysslande.


Igår var det fortsättning på maskerna samt målningar med hobbyfärg. Mycket populärt, mycket kladdigt...

Johan kompade medan jag sprang runt med trasa och tidningar...


Korvlunch igår på Roslagsbanan på väg till Täby Centrum. Jag hade tänkt mellandagsshoppa lite men det var så vansinnigt mycket folk att det bara blev Polarn o. Pyret (med kö till kassan som gick runt hela butiken) och ersättning av ett trasigt vinglas i Ittala-butiken. Det var en mysig Annandagsfika hos farmor och härligt att träffa hela min fina släkt.


Idag gick vi på Fotografiska med Felix, Siri och Frank och avslutade med en god lunch i deras fina restaurang. Johan fick lite många barn i knät...


Nadia posar


Min bror och min man. Två fina killar.

Idag på kvällen skulle vi egentligen ut på födelsedagsmiddag men av olika anledningar blev det inte så och även om jag har lite dåligt samvete för att jag hoppade av i sista sekund, känns det lite skönt med en kväll i soffan. Vi tänkte kolla på andra avsnittet av Mildred Pierce och beställa upp någon takeout eftersom vi inte handlat. Mellandagarna måste vara takeoutens förlovade tid. Trots att vi inte lagade så jättemycket julmat så har vi noll inspiration och lust att laga middag nu efter jul, och flera andra verkar känna likadant. Så det blir någonting köpt ikväll, ska bara försöka komma på vad vi är sugna på och inte ätit på alltför länge.

.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: