söndag 11 december 2011

Söndagslunk

Söndag. Om det inte vore för att man måste jobba dagen efter söndag, skulle jag älska denna dag. Nu är det tveeggat. Å ena sidan det sköna lunket, å andra sidan den annalkande jobbångesten runt hörnet.

Även om jag inte gillar vintern så är vinterhelgerna när man inte behöver åstadkomma så mycket rätt sköna. Idag hade vi inga planer förutom lussefika på eftermiddagen hos våra grannar Mia, Krille och Douglas. Jag tog en spontanare vid lunch och gick till Sats och körde ett Shape-pass. Jag har inte varit där på evigheter och inte tränat på flera veckor, men det var sååå skönt.

Sen kompenserade jag med mysig och god fika hos grannarna, innan vi gick hem och gav barnen middag, lagade lammstek till oss och satte upp de sista julpyntet. Nu är det bara granen som saknas, den får bli nästa helg.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: